صحرا موسوی هستم فارغ تحصیل رشته سینما و ساکن لندن . ا

23.1.12

! شوهرم از یک فامیل آبرومند است

 در اروپا به بسیاری از زنان افغاستانی برخوردم که نه کالج میروند نه زبان یاد میگیرند نه تحصیل نمی کنند کار هم که  بماند . حتی ادرس و تلفن دکتر خود و طفلایشان را هم نمی دانند .همین هفته پیش مترجم یکی از این خانمها بودم شماره تلفن خود را نمیدانست زنگ زد به شوهرش (شماره او را میدانست )و شمار ه اش را از او گرفت و به داکترش داد .فقط در خانه هستند آشپزی می کنند ,تلویزیون سیل میکنند ,هر سال طفل می یارند, به امور خانه می رسندو منتظر می میمانند شبها که شوهرانشان به خانه برگشتند با  ماشین او, انهم اگر اقای شوهر خواست از خانه بر ایند . وقتی به انها می گی حداقل کالج برو میگن :شوهرم از یک فامیل کلان ابرومند است اونا بد می دانند که زن از خانه بسیار براید .بعد هم نگاهی به تو می اندازد که یعنی( ما مثل تو نیستیم )امروزها درگیر ساخت یک مستند در مورد زن افغان و زندگی اش در اروپا هستم اما کدام زن افغان همه انها شوهرانی دارند با فامیل بسیار آبرومند که اشتراک در این گونه مسائل را  بد می دانند .
خدایا اگر شوهر دادی از فامیل کلان ابرومند نته!!!
بهتر است گاهی یک سوزن به خود و یک جوال دوز به دیگری بزنیم وقتی این زنها در هیچ جا حضور ندارند چطور میشه در مورد انها حرف زد, نوشت ,فیلم ساخت .این یعنی من(زن) حضور ندارم نیستم پس تو بیا (شوهرم )حقم را بخور نوش جانت من  در خانه میشینم و هر کاری که بخوای میکنم .
یکی از همان خانمهای محترم یک بار به من گفت : مرد افغانی غیرت داره نمیمانه زنش کار کنه به همین خاطر زنهای اروپائی خیلی دوست دارند که خدا شوهر افغان نصیبشان کنه که اونها هم مثل ما راحت ده خانه بنشینند ! به نظرم  با توصیف این خانم این جنگهای افغانستان شاید برای تصاحب یک مرد از مدل افغانستانی اش باشد که ما نمیدانستیم! پس با این ...حساب مردهای افغان در حال خلاص شدن است ! بشتابید

No comments:

Post a Comment